Frakt og retur

RETNINGSLINJER FOR FRAKT OG RETUR

Hvor blir varene mine sendt fra?
Når du handler hos Femme-Homme.no handler du lokalt, fra våre fysiske butikker i Norge. Varene ligger derfor på våre butikkers lager, og blir sendt til deg direkte fra den aktuelle butikken som har varen. 

Hvor er ordren min?
Dersom ordren din er sendt med sporing vil du motta et sporingsnummer sammen med den endelige ordrebekreftelsen din, slik at du kan følge pakken. Vennligst merk at butikkene har opphenting/levering av pakker på ulike tidspunkt, og at det derfor kan ta noen dager før pakken kan spores.

Vi ønsker å levere alle pakker innen fem virkedager. Skulle du hverken ha mottatt pakken eller kunne spore pakken innen da, ber vi at du tar kontakt med oss slik at vi kan undersøke det for deg.

Hvilke leveringsmuligheter har jeg?
Vi sender pakkene våre med Posten til din postkasse eller til ditt nærmeste hentested for Postsen. Fast frakt 69kr for alle ordrer under 1000kr.

Ta alltid med gyldig ID og pakkenummer når du skal hente pakken din.

Du kan også velge "klikk & Hent" til en av våre butikker. Dette er et frak og kostnadsfritt alternativ og en enkel løsning for deg som bor i nærheten av en av våre fysiske lokasjoner.

Hvor lang er leveringstiden deres?
Vi leverer pakkene dine i løpet av 1-5 virkedager etter at du har mottatt en endelig ordrebekreftelse, dette så fremt det ikke er noe avvik i postgangen. Du mottar en e-post med et pakkenummer når pakken(e) din(e) er sendt fra butikken vår.

Vennligst merk at det kan gå opptil to dager før pakken din er registrert hos Posten.

Hva skjer hvis jeg ikke henter min pakke?
Dersom du ikke henter ut din pakke på ditt lokale utleveringssted, vil varen til slutt sendes tilbake til oss. Vi belaster deg et gebyr på 250kr for dette. Gebyret fratrekkes din refusjon. 

 

Slik returnerer du en vare:

Du har etter angrerettsloven alltid full angrerett i 14 dager. Angrefristen utløper 14 dager etter varen er mottatt. Ønsker du å benytte deg av angreretten må varen leveres tilbake i samme stand, som da du mottok varen og med alle prislapper og merker intakt. 

Slik returnerer du direkte i butikken:
Du kan selvfølgelig returnere varer kjøpt i nettbutikken direkte i din nærmeste Selected butikk. For at vi skal kunne ta imot din retur er det viktig, at du først melder en retur ved å utfylle det elektroniske angrerettsskjema under. Husk ordrebekreftelsen din, når du leverer pakken i butikken til oss. Returen bli behandlet i løpet av få dager.

 

Slik returnerer du per post:

https://selected-femmehomme.kunderetur.no/

Meld en retur ved å utfylle det elektroniske angrerettsskjema under. Heretter pakker du varen godt inn, helst i originalemballasje og legg ved ordrebekreftelsen i pakken. Returetiketten festes godt på pakken og leveres på nærmeste postkontor (bring). Dersom du benytter returetiketten fra Femme-Homme.no, fratrekkes returomkostninger på 89kr fra din refusjon. 

Du kan også velge å returnere på egen hånd, men det er uansett du som kunde som selv bærer de direkte kostnadene ved retur av varene.

https://selected-femmehomme.kunderetur.no/

Retur adresse:
Femme-Homme.no
Grønhaug Retail AS
Vestre Torggate 3
5015 Bergen

 

Lurer du på noe?

merethe.gronhaug@bestseller.com

For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper. 

 

Slik bytter du en vare:
Du legger inn en ny ordre på www.Femme-homme.no  på den ønskede vare.  Skriv også inn ordrenummer og en forklaring på den nye ordren. Til slutt sender du pakken i retur, helst i orginalemballasje og med returetiketten som følger med i pakken.

OBS: Vi dekker returfrakten dersom du bytter størrelse innenfor samme produkt, som du allerede har kjøpt. Ønsker du en annen vare blir dette en ny ordre og returfrakten må dekkes av deg som kunde.

 

Slik behandles din retur:
Når du har returnert en vare, tilbakebetaler vi pengene med samme betalingsmiddel som benyttet ved kjøp. Frakt vil bli trukket fra refusjonsbeløpet og du vil ha pengene tilbakebetalt innen 3 uker etter returen er sendt til oss.

Dersom returen ikke er behandlet og du har en Klarna faktura som nærmer seg forfall, anbefaler vi at du velger utsettelse av betalingen i Klarna Appen. Dette er kostnadsfritt og gjør at du unngår purregebyrer.

Reklamasjoner
Vi går over alle varer for feil og mangler innen vi sender varene ut til deg. Skulle du allikevel oppdage feil på en vare du har kjøpt hos oss, må du innen rimelig tid gi oss beskjed om dette på e-mail: merethe.gronhaug@bestseller.com

Legg ved bilder av feilen, kort beskrivelse av skaden samt kvittering eller ordrenummer. Vi vil behandle reklamasjonen så fort som mulig og kommer tilbake til deg med en god løsning.